dissabte, 26 d’octubre del 2013

L'últim comiat

L'últim comiat és un regal, ja que no sempre es dóna. Vaig poder acomiadar-me del meu pare i ell de mi. Va ser ell qui va prendre la iniciativa i jo vaig respectar aquell adéu, no vaig desmentir-lo sinó que vaig acceptar-lo, com ell volia. Als moribunds no els podem retenir sense causar-los patiment, sense entristir-los, cal deixar-los anar, cal que emprenguin el seu camí com nosaltres hem d'emprendre el nostre quan sigui el moment. Ell sabia que aviat passaria el llac Estígia amb la barca de Caront, o que es trobaria cara a cara amb Sant Pere, amb les claus a la mà. L'últim comiat completa les relacions.
(a la imatge, un àngel de pedra en una tomba del cementiri de Weimar)

2 comentaris:

  1. ¿Escrius el post perquè ha mort el teu pare? Si és així, rep el meu desig d'acompanyar-te en el dol i en la pregària.
    Els àngels de les tombes retenen la pena molt de temps, mentre dura la pedra...
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Estimada Olga, el meu pare va morir a finals de juny del 2012, però aquests dies, que he acompanyat la meva mare al cementiri, he recordat aquell dolç comiat, l'últim regal que em va fer.

    ResponElimina