dimecres, 22 de setembre del 2010

Postal d'amics

L’any 1903, tal com consta en el matasegells, un tal Juan Raldiris va escriure una postal d’amistat a qui anys a venir seria el reconegut pintor noucentista i excel.lent gravador vilanoví, Enric-Cristòfol Ricart. Els joves no devien tenir més de deu anys. Al final de l’escrit, sota la seva signatura, en Raldiris remarca: Jo sóc catalanista, com dient: I tu? Ricart era catalanista, com es trasllueix prou en les seves saboroses Memòries, publicades l’any 1995, i escrites durant la guerra civil per preservar el testimoni d’un món i d’una època esvaïda, no només sota aquells nefastos esdeveniments, sinó també sota la dictadura franquista.

3 comentaris:

  1. De fet, l'afirmació és el més important de la postal, sembla.

    ResponElimina
  2. No sé què em passa amb els teus posts, que els obro sempre a la mateixa hora i a vegades no en trobo cap de nou i, avui, dos... Com que no m'agrada fallar i et vull respondre, excusa'm.

    És curiós això de la postal dels noiets.
    A Rubí, quan jo devia ser d'una edat semblant, vaig sentir que una vella amiga de casa, molt estimada, pensant-se que jo no l'escoltava, deia a una tercera persona però fent referència a mi: "Diu que no pot veure els castellans... i la seva mare n'és..."

    ResponElimina
  3. Teresa, aquest tal Joan Raldiris podria ser el germà de la meva àvia Aurora Raldiris Adrià i de Concha.
    Ho he sabut després de parlar amb la meva mare Aurora Ricart Raldiris, neboda d'Enric C Ricart que era el seu padrí.
    Una salutació.

    ResponElimina